Marihuánás csoki a Patikából

Hír dátuma: 
2016, augusztus 2
Kép: 

Eric Eslao, a Défoncé Chocolatier alapítója és vezérigazgatója már csak a végső szavazás eredményére vár Kalifornia állam marihuána használattal kapcsolatos törvényét illetően, amelyre várhatóan novemberben kerül sor. Amennyiben elfogadják az indítványt, Eslao cannabis tartalmú csokoládéja kapható lesz rekreációs célokra az állam határain belül.

 

A Défoncénak jelenleg 8 féle táblás csokoládéból áll a kínálata. Mindegyik tábla 100g-os és a kaliforniai patikákban kapható $20-ért. Azonban ahhoz, hogy valaki megvásárolhassa, szükség van orvosi receptre, úgynevezett cannabis-kártyára, mondta Eslao. „Minden városi és állami törvénynek megfelelünk, mint cannabis forgalmazók.”

 

„Az Apple-nél  tanultakat használom itt is"

Eslao az első, aki csokoládégyártásba kezdett, miután az iTunes marketingért felelős producereként dolgozott. Ő felelt az Apple termékekkel kapcsolatos marketing-kezdeményezésekért.

Annak ellenére, hogy a technológia és a csokoládéipar úgy tűnik, mintha mérföldekre lenne egymástól, Eslao az mondta, hogy a karrierváltás egyáltalán nem okozott nehézséget.

„Az odafigyelés a részletekre, a szenvedély és a vágy, hogy kiváló termékeket készítsek megmaradt. Őszintén azt érzem, hogy az Apple-nél levő korlátaim készítettek fel erre a törekvésre,”- mondta.

Eslao eredetileg azt gondolta, hogy a csokoládé-gyártás folyamata változatlan maradt az utóbbi évtizedekben, de rá kellett jönnie, hogy a technológiai fejlesztések nagymértékben könnyítették meg a gyártási folyamatot és elősegítették, hogy továbbfejleszthesse az ellátási láncot.

 

„A technológiai jártasságommal törekszem az állandó fejlődés elvének kiépítésére,”- adta hozzá Eslao. „Úgy, ahogy az Apple hardware és software rendszeresen megújul, én is hasonlót szeretnék elérni a már létező termékskálánkkal és az új termékek bevezetésével egyaránt. Akár egy divatos csomagolás kifejlesztéséről van szó, akár egy már használt recept továbbgondolásáról, egy olyan vállalat kialakításán dolgozom, ami állandóan jobbá igyekszik válni.”

 

Felhasználóbarát termék

Amikor elkezdődött a Défoncé története „nem fordítottak figyelmet sem az adagok, sem az ízek állandóságára” Eslao szerint. Amikor kialakult a végtermék, mondta, „nem csupán egy állandó minőségű és kiváló ízű terméket akartunk létrehozni, hanem felelősségtudatosan akartuk beszerezni az előállításhoz szükséges alapanyagokat, illetve az egész folyamatot teljes mértékben áttekinthetővé igyekeztük tenni.”

 

A Défoncé a csokoládét a TCHO és a Guittard vállalatoktól szerzi be. A cannabist pedig a CO2-kinyerés útján nyerik ki annak érdekében, hogy kivonják a THC-t a növényből.

A Défoncé „csokoládékockákat” piramis alakúra tervezték és a célpiaca bárki, aki számára új a cannabis élménye.

„Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a termékünk felhasználóbarát legyen.”- mondta Eslao.

défoncé pyramids

A kender túlszárnyalhatja az alkohol- vagy a kávéipart is

Eslao maga alkalmanként fogyaszt cannabist, körülbelül hetente egyszer Défoncé csokoládé formájában. „Jobban kedvelem a csokoládé adta élményt, mint a cigarettát.”

„A csokoládé kiváló hordozója a THC-nek, mivel a kannabionidok zsíroldékonyak. Úgy érzem, hogy ahogyan a közvélemény változik az Egyesült Államokban, és ahogyan a kenderfogyasztás elfogadhatóbbá válik, a cannabis-tartalom a csokoládékban pont olyan természetes lesz, mint a koffein a szénsavas üdítőkben.”

„Ha hatóságilag legális lesz a cannabis rekreációs célú felhasználása, nem lesz határa az iparág növekedésének. Biztosan utoléri az alkohol- vagy a kávéipart, ha túl nem növi.”- mondta.

 

A kezdeti pozitív fogadtatás

Eslao maga negyed millió dollárt fektetett be a termék formatervezésébe és bevezetésébe. Emellett egy csapatnyi befektető támogatta Eslao csokoládéját a gyártás minden fázisában.

Az átlag közösségtől kapott visszajelzések „túláradóan pozitívak” voltak-mondta. De a Défoncé-nak nem áll szándékában Kalifornián kívül értékesíteni a terméket.

„Nincs államok közötti kereskedelem, ha marihuánáról van szó”- mondta Eslao. „Valószínű, hogy keresünk lehetőségeket arra, hogy más államokban is nyithassunk üzemeket, de csak abban az esetben, ha nem sérti a márkaidentitást.”

 

Défoncé javarészt a termelési vonal és a gyártási folyamat fejlesztésén dolgozik ebben az évben, illetve emellett új termékeket is készülnek bevezetni.

 

Tse Grace

 

Tab